Paragrafen

Bedrijfsvoering

Huisvesting en facilitaire zaken

Ook in 2021 heeft corona ervoor gezorgd dat we veel thuiswerkten. Mede door dit vele thuiswerken, hebben we gezien dat onze dienstverlening en de huisvesting van het gemeentehuis efficiënter kan. Daarom zijn we in 2021 gestart met het project hybride werken. Een van de uitgangspunten van het hybride werken is 50% thuiswerken. Vanaf oktober 2021 zetten wij de eerste stappen om volgens de uitgangspunten van het hybride werken te werken. Het hybride werken maakt onderdeel uit van de visie op dienstverlening die op 25 januari 2022 ter besluitvorming in de raad ligt. In het ombuigingstraject is een bezuiniging voor de huisvesting van het gemeentehuis vastgesteld. Een externe partij is in november 2021 gestart met het opstellen van een businesscase. Zij onderzoekt de verschillende mogelijkheden voor huisvesting van de organisatie en verschillende openbare ruimtes (zoals raadzaal en trouwzaal). Ook brengen zij het herontwikkelingspotentieel van het huidige gemeentehuis in beeld. Afhankelijk van de visie op dienstverlening en de visie op het gemeentehuis gaan wij aan de slag met de fysieke optimalisatie van de loketfunctie. Het MJOP van het gemeentehuis is geactualiseerd. Grote investeringen voor het vervangen van elektronische installaties zijn doorgeschoven tot na het onderzoek van de huisvesting van het gemeentehuis.

Deze pagina is gebouwd op 07/08/2022 16:36:10 met de export van 07/08/2022 16:19:18